lördag 6 augusti 2016

MTB tävling och Ride Of Hope avklarat. Intervallträning

65km tufft MTB lopp avklarat i helgen som gick. Torrt i backen gjorde banan ännu tuffare än den varit tidigare år då det regnat innan. På grusvägarna lossnade mycket sten och det blev studsigt och dammigt värre. Ett par nydragna sträckor gjorde att banan blev mer utmanande. Men trots detta så har träningen i år gjort att jag körde 17min snabbare än förra året. Trots svårare bana med mindre grus och asfaltsbana. Hade dessutom träningsvärk i vaderna innan start sedan intervallträningen dagarna innan. #1572mtbchallenge


I onsdags var det dags för årets viktigaste lopp. Ride Of Hope. Linköping till Norrköping för insamling till Cancerfonden. 164km racer genom Östergötlands östra delar blev det. 31km/h i rullsnitt efter att några blev trötta på slutet och vi fick dra ned på farten. Väl anordnat och många bra och trevliga cyklister deltog. Detta ska jag göra om nästa år. #fuckcancer #rideofhope
Näst steg i träningen blir att träna mer intervaller. Började förra veckan med att springa 1km intervaller tillsammans med Team Lewa Sport i Motala. Detta ska göra att jag kommer ned i 45min fart på 10km i höst. Hoppas jag! Känns lovande redan nu när jag orkar hålla 4:30 tempo utan att bli allt för andfådd i fjärde intervallen. Nu på torsdag kör vi 5st! #intervaller #löpning #snabbareskavibli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar