söndag 16 juli 2017

Jobbigt i värmen och blåsten

Gårdagens triathlon på olympisk distans var väldigt jobbig i löpmomentet. Detta då värmen och

blåsten tog ut sin rätt. Alla såg mer eller mindre härjade ut under löpmomentet. Själv så kände jag av mina knän efter någon kilometer och det hängde i till sista km innan det släppte. Magen var inte ok under löpningen och kändes uppblåst. Till nästa tävling blir det att ta med energigels för att testa om det var det som gjorde att löpningen blev tung pga soppatorsk i kroppen.

Cyklingen gick bra men det blåste mer och mer under loppet. Nöjd med snittfarten. Simningen gick bra tills jag fick mycket slem i halsen samt att det var svårt att se vart man skulle simma i vågorna som kom rakt emot en efter att ha rundat 750m märket. Tidvis så kändes det som att jag fick bra tag i vattnet och hade bra fart. Bara att träna mer! Tiden var lite sämre än vad jag räknade med att få.
Totaltiden med växlingarna blev 3min bättre än vad jag hade förra året i Stockholm. Men det var längre växlingsområde i Stockholm. Löpningen var jobbigare i Karlstad då det var platt hela vägen och inga backar att "vila" i nedför.
Träna väl och ät rätt! www.lofvendahls.se www.svensktkosttillskott.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar