lördag 17 september 2016

Dags för nästa lopp! Nya Broloppet i Motala 10km

Idag drar vi på oss löparstassen och rusar de 10km runt i Motala.
Har haft problem med vaderna och att det känns som att de krampar i ett par veckor nu. Så vi får se om de fungerar vid uppvärmningen. Siktar på ny personbästa tid och hoppas på 45-46min. All träning med intervaller och backintervall med racer borde ge en ny personbästa tid. Känns ganska komfortabelt att springa i 4:30 tempo efter att ha rusat i 3min tempo flera hundra meter vid
intervallträningen. Men kommer jag inte ner i 45-46min så är jag nöjd med 47min ;-) och om vaderna spökar så blir det ett lättare motionslopp och ta nya tag nästa lopp! Nu blir det att ladda med lite kolhydrater. Räcker för min del med att ladda förråden ett par timmar innan loppet. Kör ju ganska snålt med kolhydrater alla dagar i veckan och håller en träningsliberal LCHF. Men under loppen är det snabba kolhydrater som gäller då förråden behöver snabb energi. Dock blir det bara lite vätska under milloppen som är så pass korta att du inte behöver fylla på med energi. Det ska man ha gjort timmarna innan.
Träna väl och ät rätt! www.lofvendahls.se www.svensktkosttillskott.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar