lördag 5 oktober 2013

Imorgon gäller det

Imorgon ska den träning jag gjort de 2 senaste månaderna visa om jag kan komma ned till 20min på 5km. Träningen den senaste tiden har varit lite si och så då kroppen haft en förkylning som legat och gnott. Vilket har inneburit att jag bara kunnat köra på halvfart med framförallt intervallträningen.
Tiderna på 5km har gått nedåt så jag ligger ungefär 1 min snabbare i tid än när jag startade. Mycket av tidssänkningen beror på ökad styrka men också att jag tränat mycket på tekniken. Fotisättning framförallt. Dock behövs det ytterligare 15sekunder snabbare per km för att jag ska vara nöjd imorgon. Konditionen har blivit mycket bättre och kroppen har blivit starkare så detta upplägg av träning kommer jag fortsätta med! Plankan träningen under september och nu squat träning kombinerat kommer nog ge bra resultat på hållningen i kroppen. Kommer att bli bra inför vinterträningen.
Inköp av MTB cykel betyder att det blir lite turer ut i höstskogarna framöver.

Träna väl och ät rätt! www.lofvendahls.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar