måndag 19 augusti 2013

Känns bra med nya sättet att träna!

Nya sättet att träna på gav, att benen bar iväg min kropp i en sådan fart att lungorna inte hängde med. Efter 2km högg hållet till och jag blev tvungen att gå en bra bit och sedan löpa lite långsammare. Hållet släppte efter ca 4km och då blev det fart igen och en skaplig tid i mål. Är ju rätt så mycket backar i denna skog(Fålehagen) :-) Nästa gång ska jag klara att springa längre på nära max än bara 2km!!!!
Är nöjd med att den tunga styrketräningen från i lördags gjorde att det bar iväg i bra fart under löpturen som inte innehöll håll i höger lunga. Är bara uppför första km till Maifstugorna från oss så jag är nöjd med farten som låg på lite över 5min/km de 2 första kilometrarna. Men mest nöjd är jag att hållet försvann och att den sista biten av löpturen gick under 5min/km och detta efter att ha sprungit uppför ett par riktiga branta backar innan! Bådar gått inför fortsättningen!
Träna väl och ät rätt! www.lofvendahls.se


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar