söndag 3 juli 2016

ITU Stockholms triathlon avklarat! 13min snabbare än planerat!

Mitt första, men inte sista triathlon är avklarat! Taktiken att simma i lugnt tempo och inte stressas av andra gick ju riktigt bra. Blev en putsning av personbästa med 9 minuter på 1500m! Dock så var det många i min startgrupp som simmade väldigt fort och jag hamnade snabbt på efterkälken. Visade sig sen att många i startgruppen hamnade bland de 100 bästa. Så jag simmade ju inte så långsamt.
Och vad hände i växlingen? Gick bra att få av överdelen på våtdräkten och sprang mot cykeln. Väl där så gick det fort med att få på hjälm och glasögon och tog cykeln för att springa till slutet av växlingszonen. 50m bort. . . glömt bars och nummerlapp! Tillbaka till min låda och rota fram detta. Lite lätt irriterad på mig själv springer jag iväg igen. Och det är väldigt, väldigt lång sträcka att springa! Väl framme hoppar jag på cykeln och får i klippsen. 3 tramptag senare så hoppar kedjan av inåt nedanför lilla klingan??? Inte hänt på alla 16 år jag cyklat. Efter lite tragglande och oljiga händer kommer jag iväg. Snittar över 32km/h på de 38,4km vi körde. Bara ett problem! Fick lite håll efter att ha druckit lite för mycket sista varvet och gick in i löpningen med lite känning av håll. Men växlingen gick bra och jag tog det lugnt för att inte glömma något. denna gång!
Löpningen gick i lagom tempo för att inte hållet skulle bli värre. Under 2 varvet släpper det och jag kan öka tempot sista varvet och kommer in på 2tim och 46min. Räknade lite på hur mycket tid strulet tagit: ca 4 min minst. Men den tiden tar vi igen nästa år. Hur nöjd som helst med resultatet. Cyklingen var som väntat bästa grenen.
Vad ska jag träna på? Missa inte i växlingen. Fortsätta träna teknik i simningen samt löpning! Måste även träna mer benstyrka så att jag kan bli snabbare i löpsteget. Minst 6 min ska kapas till nästa år. Träna väl och ät rätt! www.lofvendahls.se www.svensktkosttillskott.se #triathlon #swimbikerun #ITUtriathlon #teamlewasport

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar