måndag 3 juli 2017

Första triathlontävlingen avklarad för året

Första triathlontävlingen avklarad. Det blev ett motionslopp i Sturefors i går söndag. 300m simning, 18km cykel och 5km löpning. Ett väl organiserat motionslopp. Gick ganska bra med tanke på att jag hade stela ben innan jag startade från hårda benträningen i fredags. Simningen blev en upplevelse, då det var över 300 startande. Blev bl a översimmad 2 gånger och kom upp till ytan lite desorienterad innan jag hittade mitt siktmärke igen. Lärdom: Simma längre ut och kör en längre bana för att spara tid och köra sitt egna tempo. Växlingen(T1) kunde gått lite snabbare, men den var ok och jag kunde lugnt och sansat springa i väg med cykeln. För att några minuter senare inse att det blåste faan. Konstiga vindar som kom in från alla möjliga håll. Men men, det gick bra att cykla även om jag kände att det där sista trycket saknades i låren. 31,8km/h i snitt får vara ok i den blåst som var samt banan. Hade nog velat ha runt 33km/h för att vara helt nöjd. Växling 2(T2) mellan cykel och löpning gick riktigt bra även om jag tog det lugnt för att få ner pulsen något. Benen kändes som 2 stumma pinnar och det gick inte att trycka på mer än runt 5min/km. Uppför hela vägen till det vi vände tillbaka mot mål. Många sprang om mig i början då det var många löpare med i tävlingen som hade simmat och cyklat sämre än vad jag själv presterade. Men efter 3,5km så lossnade det i benen och jag låg under 5min/km hela vägen in i mål. Sprang om några stycken på slutet och fick känna mig nöjd. Nu blir det att fortsätta med att bli starkare i alla 3 grenarna! Framförallt benträningen kommer jag lägga mer fokus på. Och intervallträning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar